- Advertisement -

පොඩ්ඩාගේ ප්‍රතිචාර අත්විඳලා බලන්නකෝ…

-

පාසල් යන පුංචි දරුවන්ගෙන් තිබෙන ලොකුම කරදරය තමයි දිවා ආහාරයට රැගෙන යන ආහාර නැවත කෑම පෙට්ටියෙන්ම නිවසට පැමිණීම. මේ නිසා අම්මා ආවේශ වීම පුදුමයක් නොවෙයි. මොකද කිව්වොත් රසට, ගුණට උදෙන්ම නැගිටලා සකස් කරල දෙන ආහාර දරුවා බුත්ති වින්දේ නැති බව දැක්කාම ඒ ගැන හිත් තැවුලක් ඇති වීම සාමාන්‍ය මනුස්ස ගතියක්.

දරුවන්ගේ දිවා ආහාරය වෙනුවෙන් බත් පිළියෙල කර යැවීම ඉතාම සුදුසුයි. ඒත් දරුවා බත් ප්‍රතික්ෂෙප කරන අවස්ථා බොහොමයි. ඔවුන් ඉල්ලන්නේ කඩෙන් ගත් විවිධ කෙටි කෑම වර්ග. මේවායේ බැදුම් තෙල් ගැන අපිට සහතික වීමටත් බැහැ. ඒ නිසා දරුවාගේ කෑම පෙට්ටියට බත් වලට අතිරේක වෙනත් යම් යම් දේ ඇතුලත් කිරීම වැදගත්. එතකොට බත් නැතැත් එහි තිබෙන විවිධ කෑම වර්ග දරුවා ආහාරයට ගනීවි.

පළතුරු

- Advertisement -

දරුවාගේ කෑම පෙට්ටියේ බතට අතිරේකව කෙසෙල් ගෙඩියක්, දොඩම් බික් දෙක තුනක්, අන්නාසි කැබැල්ලක් හෝ ඇපල් ගෙඩියක් තබන්න. බත් කෑමෙන් පසුව ඔහු මෙය ආහාරයට ගනීවි. එසේ නැත්නම් බත් වෙනුවට මේ පළතුරෙන් සැනසෙන්නත් පුලුවනි. බතින් පසුව විටමින් සී අන්තර්ගත අතිරේකයක් ආහාරයට ගත් විට ඉක්මනින් පෝෂණය අවශෝෂනය වීම සිද්ධ වෙනවා. ඒ නිසා පළතුරු කීපයක් කෑම පෙට්ටියේ තබන්න. ඒවා විවිධ වර්ණයන්ගෙන් යුක්ත වීමත් ඉතා වැදගත්. එවිට දරුවාට ලැබෙන පෝෂණය විවිධ විදිහට ලැබෙනවා.

එලවළු

එලවළු පිස දෙනවාට අමතරව හුමාලයෙන් තම්බා ගෙන කෑම පෙට්ටියේ තබනන්. තක්කාලි පෙති නම් අමුවෙන් පුලුවනි. කැරට් , බෝංචි හුමාලයෙන් තම්බලා බිත්තර පලුවක් හෝ සලාද කොලයක් සමග තබන්න. බතට වඩා මෙය පහසුවෙන් ආහාරයට ගන්නත් පුලුවනි. දඩිබිඩියේ වුනත් තම්මා ගත් එළවලු වෙනුවෙන් දරුවා යොමු වීම සාමාන්‍ය දෙයක්.

කිරි

කුඩා බෝතලයකට රස කරන ලද කිරි ප්‍රමාණයක් තබන්න පුලුවනි. හැබැයි කිරි සිසිල් නොවී බොහෝ දෙනෙක් බීමට එතරම් ප්‍රිය නැහැ. කාලය සමග කිරි නරක් වීමටත් තිබෙන ප්‍රවනතාවය වැඩියි.ශීතල ආරක්ෂා වෙන කෑම පෙට්ටියක නම් කිරි මිලිලීටර් ප්‍රමාණයක බෝතලයක් තබන්න පුලුවනි. එහෙම නැත්නම් යෝගට්, හෝ පළතුරු යෝගට් එකක් වුනත් වරදක් නැහැ. හැබැයි ආරක්ෂිතව නම් පමණයි.

චීස් සහ බිස්කට්

අපේ රටේ නම් එහෙම සිද්ධ නොවුනත් බොහෝ රටවල නම් දරුවන් වෙනුවෙන් චීස් නිවසේම නිපදවා ගන්නවා. ඒ විදිහට නිවසේ පිළියෙල කර ගත් චීස් පෙත්තක් වගේම බිස්කට් දරුවාගේ කෑම පෙට්ටියට ගැලපෙනවා. විශේෂයෙන් දරුවන් කැමැත්තක් දක්වන ලුණු සහ මිරිස් අධික බිස්කට් වෙනුවට නිවසේ තනා ගත් බිස්කට් වෙතින් ඔවුන්ට සංග්‍රහ කරන්න. අධික ලුණු සිරුරට අහිතකර නිසා බාල කාලයේ පටන්ම දරුවාගේ දිව මේ අහිතකර රසයන්ගෙන් මුදවා ගන්න.

ක්ලබ් සැන්ඩ්විච්

පාන් දරුවාගේ ආහාරය වෙනුවෙන් අනුමත කරන්න බැරි වුනත් ක්ලබ් සැන්ඩ්විච් විදිහට පිළියෙල කළොත් යම් ගුණයක් ලබා ගැනීම අපහසු නැහැ. බීට්, කැරට්, සලාද කොළ සහ බිත්තරයක් වෙන වෙනම ගම්මිරිස් සහ ලුණු සංයෝග කර ගෙන සකස් කර ගන්න. දැන් පාන් වල බටර් තවරා එක් තටට්ුවක බීට්, අනිත් පෙත්ත මත කැරට්, අනිත් පෙත්තට බිත්තර සහ සලාද කොළ ලෙසින් තබන්න. එය දරුවාගේ ආහාරයේ ඉතා ආකර්ශනයක් ලැබෙනවා වගේම කාබොහයිඩ්ට්‍රෙට සමග එළවළුවලින් පෝෂණයක් ලබා ගනන් පුලුවනි.

කට්ලට් , පැටිස්, රෝල්ස්

ඉහත ආහාර ඔබ නිවසේදීම පිළියෙල කර ගැනීම නිසා අහිතකර තත්වයන්ගෙන් මිදෙන්න පුලුවනි. මේවායේ පිරවුමට සැමන්, සලාද කොළ, අල, බිත්තර , මස්, මාලු යොදා ගන්න පුලුවනි. ඒ වගේම බැදීම වෙනුවට ඇතැම් ආහාර බේක් කර ගෙන පිළියෙල කර ගත හැකියි.

කේක්

නිවසේ සකස් කර ගත් රටඉඳි කේක්, පළතුරු කේක් වැනි ආහාර දරුවා ඉතා මනාපයෙන් බුත්ති විඳින්න පුලුවනි. මේවා අතිරේක මිසක දරුවාගේ සම්පූර්ණ දිවා ආහාරය වෙනුවෙන් නම් නොවෙයි.

රොටී, පිට්ටු

රොටී , පිට්ටු පිළියෙල කරන විට පිටි සහ පොල්වලට අතිරේකව ගොටුකොල වැනි සිහින්ව ලියා ගත් පළා වර්ග, කැරට් , ලීක්ස්, ළූණු කොල සහ බෝංචි එකතු කර ගන්න පුලුවන්.

එහෙම නම් මේ විදිහට පුංචි පුංචි අතිරේක වෙනස් වෙනස් විදිහට කෑම පෙට්ටියට එකතු කරල පොඩ්ඩාගේ ප්‍රතිචාර අත්විඳලා බලන්නකෝ… පොඩ්ඩාට විතරක් ‍නොවෙයි, ලොකු බබාලටත් අගුණයක් වෙන්නේ නැහැ.

LEAVE A REPLY

SUBSCRIBE කරන්න ⇢

165,796FansLike
12,900SubscribersSubscribe
- Advertisement -
- Advertisement -

More article