ළදරුවා කතාකිරීමට පටන් ගැනීමටත් පෙර, මිතුරන් ඇතිකර ගැනීමේ ගැනීම පිලිබඳව හොඳ අවබෝධයක් තිබෙන බව පරීක්ෂණාත්මක මනෝවිද්යා සඟරාවේ ( journal of Experimental Psychology) පලකල අධ්යනයකදී තහවුරු වී ඇත. සමහර දරුවන් මාස 9 සිටම මිතුදම පිලිබඳ හොඳ අවබෝධයක් ඇතිබව මෙහිදී කියැවෙයි.
මෙම අධ්යනයේ කතෘ වන ඇමෙන්ඩා වූඩ්වර්ඩ් සඳහන් කරන ආකාරයට, මාස 9 පසුව ළදරුවන්, එකිනෙකා අතර ඇති සම්බන්ධතාවයන් පිලිබඳව හොඳ අවධානයකින් සිටින බව සඳහන් කර ඇත. ඇය සඳහන් කරන ආකාරයට, චිත්රපටිවල රඟපාන අමුත්තන් දෙස බලා, ඒ අය දරුවාගේ යහළුවන් වීමේ සිහිනය පිලිබඳව සිතීමට පටන් ගනී.
ඔබ දන්නවාද? ළදරුවන්ට ලෝකය ක්රියාකරන ආකාරය පිලිබඳව හොඳ අවබෝධයක් ඇති බව අධ්යනයක තහවුරු වී ඇත. ලයිව් සයන්ස් (LiveScience) නම් වෙබ් අඩවියට අනුව ළදරුවන්ට මූලික භෞතික විද්යාව සහ අංක පිලිබඳව හොඳ දැනීමක් ඇතිබව සඳහන් කර ඇත. මිතුදම පිලිබඳව ළදරුවන්ට අවබෝධයක් තිබීම පිලිබඳව මෑතකදී සොයාගත් අධ්යනයක තහවුරු වී ඇත.
වූඩ්වර්ඩ්ට අනුව බොහෝ වැඩිහිටියන් යහළුවන් තෝරාගැනීමේදී, ඔවුන්ට සමාන ගතිගුණ ඇති අය තෝරාගැනීමට පුරුදු වී සිටියි. එම හේතුව පාදක කර ගනිමින්, ළදරුවන් අතරත් එසේ සිදුවෙනවාද යන්න සොයා බැලීමට ඇය තීරණය කලේය. ඇය මෙම අධ්යනයට මාස 9 පසුවන ළදරුවන් 64 දෙනෙකු තෝරාගන්නා ලදී. නළුවන් දෙදෙනෙකු සිටින චිත්රපටියක් ළදරුවන්ට නැරඹීමට අවස්ථාව සලසන ලදී. නළුවන් දෙදෙනාම අද්භූත කෑම වෙනස් පාට ඇති පෙට්ටිවලින් කෑමට ගන්නා ලදී. එම අධ්යනයේදී ළදරුවන් ආශාවෙන් නළුවන් දෙදෙනා කන කෑමවල කැමති අකමැති භාවය හොඳින් නිරීක්ෂණය කර ගන්නා ලදී. සමහර අවස්ථා වලදී, නළුවන් දෙදෙනා සමාන කෑම වලට කැමැත්තක් දැක්වූ අතර, සමහර වේලාවට විරුද්ධ පැත්තේ ඇති කෑම වලට කැමති වෙයි.
මෙම පරීක්ෂණයෙන් පසු, මෙම නළුවන් එකලෙස රඟපාන වීඩියෝ එකක් ළදරුවන්ට නැරඹීමට අවස්ථාව ලැබුනි. වුඩ්වර්ඩ් දක්වන ආකාරයට මෙම නළුවන් දෙදෙනාට වෙනස් ආකල්ප තිබුනත් ඔවුන් සුහදත්වයෙන් හුවමාරු කරන ආකාරය ළදරුවන් දීර්ඝ වේලාවක් රවා බලන ආකාරය පෙන්නුම් කල බවයි. මෙයින් පෙන්වන්නේ, එම චිත්රපටියේ සිටි නළුවන් ආහාර වලට ඇති කැමැත්ත අසමාන නිසා, ඔවුන් සතුරන් විය යුතු බව මෙම ළදරුවන් අඟවයි. මෙම ළදරුවන්, මිතුරන් නොවන පුද්ගලයන් ලෙස පෙනෙන අයත් සමඟ රවා බලන අතර ඔවුන් සමාන ආහාර වලට ප්රියකරත් එය වෙනස් නොවේ.
මෙහි නිගමනය වන්නේ, සමාන කැමැත්ත සහ අකමැත්ත ඇති අය වෙන වෙනම යහළුවන් විය යුතු බව, ළදරුවන් බලාපොරොත්තුවෙන් සිටින බවයි. වුඩ්වර්ඩ්ට අනුව එය ළදරුවන්ගේ ඉගෙනගත් හැසිරීමක් නොව, එය ඔවුන් අපේක්ෂා කල දෙයක් බව සඳහන් කර ඇත.