සෞඛ්‍ය සම්පන්න දරුවෙකු බිහි කිරීමට ඔබේ සෞඛ්‍යය ගැන සැලකිලිමත් වන්න

සෞඛ්‍ය සම්පන්න මව : සෞඛ්‍යමත් ළඳරුවා

ශ්‍රී ලාංකික සංස්කෘතික රාමුව තුල, කාන්තාවන් තම ගර්භණී කාලය තුල කල යුතු හා නොකල යුතු දෑ බොහෝ ඇත. අඩු බරක් ඇති මවක් බිහි කරන දරුවා සෞඛ්‍ය සම්පන්න නොවන බව සමාජයේ පවතින පොදු මතයකි. ගර්භණී අවධිය තුල සාමාන්‍යයෙන් බර වැඩි වූවත්, එම ක්‍රියාවලිය ශරීරයට හිතකර අන්දමින් සිදු විය යුතුය. මාගේ ගර්භණී කාලය තුල එක් අවස්ථාවක දී වැඩිහිටි කාන්තාවක් නිතරම පැවසූ දෙයක් නම් මාගේ බර නිසි පරිදි වැඩිවී නොමැතිවී බවයි. මා මේ සම්බන්ධයෙන් නාරි හා ප්‍රසව වෛද්‍යවරයෙකුගෙන් විමසීමක් කලෙමි. ඔහු පැවසූවේ අධි බරකින් යුත් කාන්තාවන් පවා බර අඩු දරුවන් බිහි කරන බවය. මාගේ බර සෞඛ්‍යයට හිතකර පරාසයක තබා ගන්නා කල්, මා හට බිය වීමට කිසිදු හේතුවක් නොමැති බව ඔහු වැඩි දුරටත් සඳහන් කලේය.

එම නිසා සෑම දෙනෙකුටම මා කරන යෝජනාව නම්, ඔබගේ නාරි හා ප්‍රසව වෛද්‍යවරයා ඔබේ බර පිළිබඳව ප්‍රශ්නයක් නොනඟන තාක් ඔබටත් බියවීමට හේතුවක් නොමැති බවයි.

මාගේ පළමු දරුවා මාස 7 සම්පූර්ණ කලා පමණි. කියන්නත් සතුටුයි ! මාගේ ශරීරය නැවතත් ප්‍රකෘති තත්ත්වයට පත් වීමට අවශ්‍ය වනුයේ කිලෝ 2ක බර අඩු වීමක් පමණයි. මම දින කිහිපයක් තුල සිසේරියන් සැත්කමකින් සුවය ලබා පැමිණියෙමි. මාගේ දරුවා දැන් මනා සෞඛ්‍ය තත්තවයේ පසුවන්නේය. රෝහලින් පිට වී දින දෙකක් ගතවන විට, මට මාගේ සියලු වැඩ කටයුතු තනියෙන් කර ගැනීමට හැකිවුණා. සිසේරියන් සැත්කම සිදුකල ස්ථානයේ යම් වේදනාවක් පැවතුනත්, වෛද්‍ය නිර්දේශය මත සතියක් සඳහා ලබා දුන් වේදනා නාශක පෙති වලින් එම කැක්කුම සමනය වුණේය. ඉන් අනතුරුව, සුපුරුදු අන්දමට මම වැඩ කටයුතු වල යෙදුණෙමි. සෞඛ්‍යමත් දරුවකු ලැබීමෙන් පසු සෞඛ්‍ය සම්පන්න බවින් පසු වීමටත්, ඉක්මන් සුවය ලබාගැනීමටත් මා හට හැකිවූයේ කෙසේද? ගර්භණී අවධියේ අභිරහස් මා සමඟ බෙදා හදා ගැනීම වෙනුවෙන් මාගේ සොහොයුරියට මා ස්තූතිවන්ත විය යුතුයි. American Pie චිත්‍රපටයේ, කෙවින් ඔහුගේ වැඩිමහල් සොහොයුරාට බයිබලයක් ලබා දෙන දර්ශනය මේ මොහොතේදි මාගේ සිහියට නැගේ.

සෞඛ්‍ය සම්පන්න දරුවකු ලැබීම සේම තමා මනා සෞඛ්‍ය තත්ත්වයේ පසුවීමේ රහස පෝශ්‍යදායි ආහාර ගැනීමයි. එය ඒ තරමට සරලයි. මාගේ ගර්භණී අවධියේ මාස 9ක කාලය තුල , මා සුපුරුදු ආහාර වේල් ලබා ගත් අතර, මාගේ රුචිය අනුව ආහාර ප්‍රමාණය මම වෙනස් කර ගත්තෙමි. ගැබ්ගත් මවක් දෙදෙනෙකුට සෑහෙන අහාර ප්‍රමාණයක් ගත යුතු බව සඳහන් මිත්‍යාවක් සමාජයේ පැවතේ. මා ගර්භණී මාතාවන් සඳහා විශේෂයෙන් සකස් කල පිටි කල කිරි හෝ ආහාර ලබා ගත්තේ නැත. මාගේ ප්‍රධාන ආහාර වේලෙහි බොහෝ විට අඩංගු වුනේ රතු බත්, එළවලු බත්, පළා වර්ග සහ මාලු ය. මා අනුභව කලේ, මට දරා ගත හැකි ප්‍රමාණයට පමණකි. එය මා සුපුරුදු ලෙස ගත් ආහාර ප්‍රමාණයයි. පසුව මම එය ක්‍රමක්‍රමයෙන් වැඩි කලෙමි. තවද, මාගේ මුහුණේ කිසිදු ඉදිමුම් ස්වභාවයක් නොතිබුණු අතර ගර්භණී අවධිය මුළුල්ලේම එය දීප්තිමත් ව තබා ගැනීමට මම සමත් වුණෙමි.

කෙසේ වෙතත් මම දොල දුක් ආශාවන් පාලනය කර ගතිමි. මා නිතරම ප්‍රිය කල ආහාර ජාති අතර අයිස් ක්‍රීම්, දැල්ලෝ, තෙම්පරාදු කරන ලද බත්, වඩේ සහ අනෙකුත් අනං මනං ඇතුලත් විය. ශරීරයට හිතකර නොවන ආහාර කෙරෙහි ද සිත ඇදී යන වේලාවන් තිබුණි. සමහර අවස්ථාවන්හි දී, මා මෙම දැඩි ආශාවන් වලට අවනත වී ඒවා සපුරා ගත් බව පිළිගත යුතුව ඇත. මෙම විශේෂ ආහාර සඳහා ඇති ලොල් බව ඉක්මවාලිය නොහැකි තරමක පැවතුණි. කෙසේ වෙතත් මෙම ප්‍රමාණය, මා දැනුවත්වම, ගර්භණී කාලයට පෙර මා ගත් ප්‍රමාණයටම සීමා කලෙමි. මෙය ඉතා දුෂ්කර කාර්යයක් විය. එහෙත් සෞඛ්‍ය සම්පන්න දරුවකු ලැබීම සහ සුන්දර පෙනුමකින් පසු වීම සඳහා මෙය අනුගමනය කිරීම ඉතා වැදගත් බව මා තරයේම මතක තබා ගත්තා.
ගර්භණී භාවයට එළඹීම හෝ මවක් වීම කාන්තාවකගේ බර සහ පෙනුම පිළිබඳ නොසලකා හැරීමට නිදහසට කාරණාවක් නොවේ. කෙසේ වෙතත් තම රූ සපුව හෝ ශරීරය පිළිබඳව නොසලකා හැරීම සමහරක් අපේක්ෂිත පවුල් ප්‍රශ්න වලට මුල පිරීමට ඉඩ ඇත.
පළා වර්ග සහ ජලය මම මැනවින් පරිභෝජනය කලෙමි. මා කෙතරම් පළා ජාති අනුභව කලාද කිවහොත් මාගේ නැන්දම්මා මා නිවසේ වෙසෙන එළුවකු කියා සිතන්නට ඇති. මම අධික ලෙස ජලය පානය කිරීමට පුරුදුව සිටියෙමි. එහි ප්‍රතිඵලයක් වශයෙන් මා දරුවාට මව් කිරි දීමේදි දවසට කිහිප සැරයක් බිළිඳාගේ ඉණකඩ (nappies) මාරු කිරීමට සිදු වුණේය.
Image Credit: celebrityparentsmag.com

 කතුවරිය ගැන බිඳක් :
BLOG_TITLEමාරි කෲස් යනු රැකියාවක නිරත වන කාර්ය බහුල මවකි. ඇයත් ඔබ වගේම වගකීම් සහ අභියෝග රැසක් සමඟ පොර බඳින කෙනෙකි. අලෙවිකරණ වෘත්තීයේ සාර්ථක ඉණිපෙත්තක් පසු කරමින් සිටින අතරේදි, ශ්‍රීලංකාවේ මව් පදවිය ලැබීමට නියමිත කාන්තාවන්ගේ අභිවෘද්ධිය වෙනුවෙන් මැය විසින් ඇය ප්‍රථම වරට මවක් වූ අත්දැකීම් පිළිබඳව ඔබත් සමඟ බෙදා හදා ගනියි. මාරි කෲස් ගේ තවත් ලිපි සඳහා Parenting.lk වෙබ් අඩවියේ ""First Time Mom" කොලම වෙත පිවිසෙන්න.
අප වෙබ් අඩවියට වරින් වර ලිපි සපයන බාහිර ලියුම්කරුවන්ගේ ලිපි සියල්ල මෙම පොදු profile එක හරහා පල කෙරෙනු ඇත.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here