පාලනය කිරීමට අපහසු ළමුන් සමග කටයුතු කරන්නේ කෙසේද?

පාලනය කිරීමට අපහසු ළමුන් සමග කටයුතු කරන්නේ කෙසේද?

බොහෝ සිඟිත්තන් තම දෙමාපියන්ගේ අවධානය දිනා ගැනීම සඳහා නොයෙකුත් ක්‍රියාවන්හි නිරත වෙයි.ඔවුන්ගේ නිදහස ප්‍රකාශ කිරීම පිණිස ඔවුන් සිතැඟි පරිදි හැසිරේ.මෙය අකීකරුකමක් ලෙස වරදවා තේරුම් නොගත යුතුය.මෙවැනි සිඟිත්තන් සමග කටයුතු කිරීමට ඉවසීම අවශ්‍ය වේ.

දරුවා අකීකරු හෝ නොසන්සුන් ලෙස සිටින අවස්ථාවන්
බොහෝ සිඟිත්තන් දෙමාපියන්ගේ අවධානය ලබා ගැනීම පිණිස නොයෙකුත් ක්‍රියාකාරකම්වල යෙදෙති.මෙම ක්‍රියාකාරකම්වලට පහර දීම,හැඬීම හෝ වැඩිහිටියන්ව පීඩාවට පත්කිරීම වැනි දේ ඇතුලත් වේ.දෙමාපියන්ගේ අවධානය ලබා ගන්නා තෙක් ඔවුන්ගේ මෙම හැසිරීම් හොඳද නරකද යන්න ඔවුන්ට අදාල නැත.දෙමාපියන් මේවාට ප්‍රතිචාර දැක්වූ විට ඔවුන්ද ඊට සිනහවකින් ප්‍රතිචාර දක්වනු ඇත.ස්වාධීනත්වය ලබා ගැනීම පිණිස ළමුන් තම සිතැඟි පරිදි හැසිරේ.මෙවැනි ක්‍රියාවන් වැලැක්වීමට දෙමාපියන් උත්සාහ නොකල යුතු අතර ළමුන්ගේ අකීකරුකම ප්‍රකාශ කිරීමක් ලෙස නොසැලකිය යුතුය.මේවාට විරුද්ධව ක්‍රියා කිරීම, අනාගතයේදී දරුවාට ඍණාත්මක හැඟීම් වර්ධනය වීමට හේතු විය හැක.ළදරුවන්ගේ සිතේ ස්වභාවයන් නිරන්තරයෙන් වෙනස් වේ.වරෙක කෝපයද තවත් විටෙක ආදරයද ප්‍රකාශ කරනු ලබයි.කාලය සමග දරුවන් මෙම රඟ දැක්වීමේ කලාවේ උද්යෝගිමත් හවුල්කරුවකු වනු අතර මෙය දෙමාපියන්ට හොඳ ඉගැන්වීමේ අවස්ථාවක් ලෙස යොදා ගත හැක.

දඟකාර ළමුන් සමග කටයුතු කිරීම.
දඟකාර ළමුන් හොඳ දේ කුමක්ද නරක දේ කුමක්ද යන්නෙහි වෙනස දනී.කෙසේ වෙතත් ඔවුන්ට හැසිරීම සම්බන්ධව නිවැරදි මග අනුගමනය කිරීම කෙරෙහි බලපාන ඥානය,පරිණතභාවය සහ පාලනය පිලිබඳව ඇති දැනුම අල්පය.මෙම කාලයේ පසුවන ළමුන් ඉහත කී කරුණු සම්බන්ධව හසුවූ විට ඔවුන් ක්ෂණයකින් සමාව අයදින තත්ත්වයකට පත් වේ.බොහෝ ළමුන් කෙතරම් බැණුම් ඇසුවද පරණ හැසිරීම්වලට නැවත යොමු වේ.දඟකාර ළමුන් සමග කෙසේ ඉවසිලිවන්තව සිටිය යුතුද යන්න දෙමාපියන් ඉගෙනගත යුතු කරුණකි.ඔවුන් සමග නිතර කථා බස් කිරීම සඳහා අනුකම්පාසහගත සමීප වීමක් යොදා ගන්න. මෙම ක්‍රමය හරි නොගියහොත් දඬුවමකට යාම ඊලඟ පියවරයි. කරුණාකර ශාරිරිකව දඬුවම් කිරීමෙන් වලකින්න. තමුන්ගේ වරප්‍රසාද වලින් ඈත්වීම සහ සීමා කිරීම තුලින් වඩාත් ඵලදායිත්වයක් ලබා ගත හැක.

දරුවා ඇහුම්කන් නොදෙන අවස්ථාවක.
අකීකරු ළමුන් හිතා මතාම බලය අවඥාවට ලක් කරයි.මෙය වැඩිහිටියකුගේ ඉවසිලිවන්තකම පරීක්ෂා කරනු ලබයි.මෙවැනි ළමුන් සමාව අයදිනු ලබන්නේ කලාතුරකිනි.අකීකරුකම දෙමාපිය- දරු ගැටීමකට මුල පිරීමක් විය හැක.ශාරිරික දඬුවම් පැමිණවීම වඩා චණ්ඩභාවයකට මුල පිරිය හැකි බව දෙමාපියන් සිහි තබා ගැනීම වැදගත්ය.ධනාත්මක වෙරගැන්වුම් සහ හේතුකාරක වලට සම්බන්ධවන උපා නැණ භාවිතා කිරීම බොහෝ ඵලදායි වේ.

“Terrible Twos” (අවුරුදු දෙක ලබන කාලයේදි දරුවකු තුල සාමාන්‍යයෙන් දකින්නට ලැබෙන දඩබ්බර හැසිරීම.) අවස්ථාවකදී තමුන්ගේ දරුවා සාමන්‍ය දරුවන්ට වඩා අසීරු තත්වයක සිටින්නේයයි බොහෝ දෙමාපියන් කල්පනා කරයි.එහෙත් එය එසේ නොවන බව ස්ථිර කරයි.මෙම අවස්ථාවේ පසුවන දරුවකු තම උත්සාහයෙන් යම් දේවල් කිරීමට ඉගෙන ගනී. උදව් ඉල්ලා සිටීම සහ ස්ව උත්සාහයෙන් යම් දෙවල් කරගැනීමට ඇති උවමනාව පිලිබඳව ඔවුන් නිරන්තරයෙන්ම දෙගෙඩියාවෙන් පසු වෙයි.මෙම වයසේදී ඉතා ඉක්මනින් භංගත්වයද ඇති වේ.ළමුන් උපකාර නොඉල්ලා සිටිය හැකි නමුත් ඔවුන්ට පිහිටාධාර අවශ්‍ය වේ.මෙය ළමුන් සහ දෙමාපිය දෙදෙනාටම ඉතා දුෂ්කර කාලයක් වනුයේ දරුවා ස්ව ශක්තියෙන් නැගී සිටීමට ඉගෙන ගන්නා නිසාය.

අප වෙබ් අඩවියට වරින් වර ලිපි සපයන බාහිර ලියුම්කරුවන්ගේ ලිපි සියල්ල මෙම පොදු profile එක හරහා පල කෙරෙනු ඇත.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here