දරුවන්ගේ හැටි ඔහොම තමයි.

දරුවෙකුගේ මුල් වසර පහක කාලයේදී ඔවුන්ගේ මොළයෙන් 80% ක් වර්ධනය වෙනවා. ඒ නිසාම මේ කාලයේදී අලුත් දේවල් ග්‍රහණය කර ගැනීමේ හැකියාවක් ගොඩ නැගෙනවා. ඔවුන් ලබන  අලුත් අත්දැකීම් සමග මොළයේ සෛල ක්‍රියාත්මක වෙනවා. ඒ නිසා දරුවන් බොහොම අවදියෙන් තමා සමග ගණුදෙනු කරන අයත් සමග එක්ව අත්දැකීම් උපයා ගන්නවා.ඒ නිසා දරුවන්ට ජීවිතයේ අත්දැකීම් ලබමින් ඉදිරියට යන ශක්තිය දෙමව්පියන් විසින් ගොඩ නැගීම ඉතාම වැදගත්.වයස 13ත් 17ත් අතර ළමයින් ගේ මොළය හුරුවී ඇත්තේ අත්දැකීම් වලින් ඉගෙන ගැනීමට බව .හාවර්ඩි.කොලොම්බියන් සහ කැලිෆෝනියා විශ්ව විද්‍යාලයන්හී එකමුතුවෙන් සිදු කරන ලද පර්යේෂණයකින් අනාවරනය වී  ඇත. මොළය ස්කෑන් යන්ත්‍රයක් ඇසුරෙන් පරීක්ෂා කරන අතරතුර පින්තූර ආශ්‍රයෙන් කරන ක්‍රීඩාවක් අනුව එම නිගමනයට එලැඹිණි.

 දරුවාගේ ඇගිලි තුඩු වලින් විවිධ ක්‍රියාකාරකම්

විශේෂයෙන් ළදරු පාසල් අධ්‍යාපනය ලබන දරුවන්ට අත්වැඩ, වැලි සෙල්ලම්, කඩදාසි සමග නිර්මානාත්මක කටයුතුවල යෙදෙනවා.මේ කටයුතු මගින් දරුවාගේ බුද්ධිමය සංවර්ධනය සිදු වෙන නිසා ඇඟිලිතුඩුවලින් සිදු වෙන කටයුතු වලට වැඩි දායකත්වයක් ලබා දීම ඉතාම වැදගත්.කොලාජ් චිත්‍ර, ජලය සමග සෙල්ලම්, වැලි සමග සෙල්ලම් මෙහිදී වඩාත් වැදගත්. ඒ නිසාම අතට හසුවෙන දෙය ඉරන්න, කපන්න පටන් ගන්නත් පුලුවනි.

හැම දෙයම අලුත් විදිහට දකිනවා

යාන්තමින් වටපිට සමග සම්බන්ධ වෙන දරුවාට ඔවුන් දකින හැම දෙයම අලුත්. ඒ නිසාම දකින දකින දේ ඉල්ලන්න පටන් ගන්නවා. සමහර විට දරුවා ඉල්ලන දෙය ඔවුන්ට කිසිසේත්ම ප්‍රායා්ජනයක් නොවන්න පුලුවනි. ඒ වුනත් එය දරුවාට අලුත් දෙයක් නිසා පෙරැත්ත කරමින් ඉල්ලා සිටින්න පුලුවන්. එවැනි අවස්ථාවකදී බිම පෙරලෙන්න, පොළවේ ඔලුව ගහගන්න වැනි ප්‍රතිචාර දක්වන්නත් පුලුවනි. කඩපිල ඉදිරියේ නිදා ගන්න තරම් තත්වය දරුනු වෙන්න පුලුවන්.එහෙම වුනොත් ප්‍රසිද්ධියේ දඬුවම් කරන්නත් එපා. හෙමින් සීරුවේ ඔය ගත මග හරවා ගන්න.

අඩනවා කියලා දෙන්න එපා

දරුවා තමන්ට අවශ්‍ය දේ ඉල්ලමින් ලොකු පෙරලියක් කළත් ඔවුන් ඉල්ලා සිටින හැම දෙයක්ම ලබා දෙන්න එපා.සමහර දෙමව්පියන් විසින් දරුවා සතුටු කරන්න වගේම තමා නිදහස් වීම මුල් කර ගෙන දරුවා ඉල්ලන හැම දෙයක්ම ලබා දෙනවා. ඒත් මෙහි යම් සීමාවක් තිබෙනවා. අද දවසේදී ඔබට දරුවා ඉල්ලා සිටින දේ දෙන්නට පුලුවන් වුනත් තවත් දවසකදී දරුවා ඉල්ලන දේ ලබා දීම ඔබට අපහසුවක් විය හැකියි. ඒ නිසා දරුවා හැඬු පමණටම ඉල්ලන දේ ලබා දීම එතරම් ප්‍රඥාගෝචර නැහැ.

දඟ කරන්නේ අවධානය ගන්න

දරුවෙක් වුනොත් පිළිමයක් වගේ එක තැන තියන්න බැහැ. සාමාන්‍යයෙන් දරුවන් දගයි.එය ස්වභාවයක්. ඒ වුනත් සමහර විට දරුවන් අනවශ්‍ය විදිහට දග කරන්නේ ඔවුන් වෙත අවධානය ගැනීම වෙන්නත් පුලුවනි. ඔබේ දරැවන් ගැන හිතුවොත් මෙය මොනතරම් සාධාරණදැයි හිතේවි. නිවසේ යම් පමණකින් සංවරව සහ එතරම් දගයක් නොමැති දරුවා නිවසට කවුරුන් හෝ පැමිණි විටකදී අනවශ්‍ය විදිහට දග කිරීමට යොමු වෙන්න පුලුවනි. ඒ නිසා දරුවන්ගේ දඟකාරකම් වුනත් පමණ ඉක්මවා සිදු වෙනවා නම් එයින් පෙනී යන්නේ ඔවුන්ට අවධානය අවශ්‍ය බවයි.

ඉරිසියාවත් තියෙනවා.

පොඩි එවුන්ට ඉරිසියාවත් නැත්තේම නැහැ. විහේෂයෙන් එය ආදරය මුල් කර ගෙන සිදු වෙන්නක්. තමාගේ අයියා අක්කාට දෙමව්පියන්ගේ ආදරය බෙදෙනවාට දරුවන් කැමැති නැහැ.ඒ ඉතින් පොඩි අයගේ හැටි. ඒ නිසා මේ ළමයාගේ ඉරිසියාව කියලා නෝක්කාඩු කියන්න අවශ්‍ය නැහැ. දරුවන්ගේ හිතේ තිබෙන සාධාරණ සිතුවිල්ලක් නිසා ඔබ මේ ගැන හිත කලබල කර ගන්න එපා.

ඉතින් දරුවා ගැන එබේ මට්ටමෙන් නොසිතා ඔවුන්ගේ මට්ටමෙන් හිතන්න තරම් සාධාරණ සිතිවිලි දෙමව්පියන් විදිහට ඔබ විසින් ගොඩ නගා ගැනීම ඉතාම වැදගත්.

හිතට එන අදහසක් පත්තරයකින් පළ වුනාම ලැබෙන සතුට දන්නේ ඒ අත්දැකීම ලබන කෙනෙක් පමනයි. මේ නිසාම දන්නා කාලයේ පටන්ම ලියන්න ලැබෙන හැම මොහොතකම යමක් ලිව්වා. ඒවා පළ වුනා.දැනට මහවැලි ජාතික අධ්‍යාපන විද්‍යා පීඨයේ පුස්තකාලයාධිපතිනිය ලෙස සේවය කරන අතර ලේඛනය අමතක කරන්නේ නැහැ.කැළනිය විශ්ව විද්‍යාලයේ ශාස්ත්‍රපති උපාධිය සහ පේරාදෙණිය විශ්ව විද්‍යාලයේ කලා උපාධිය වෙනුවෙන් කිසිම අපහසුතාවයක් ඇති නොවුනේද ලිවීමේ කලාවට පිං සිදු වෙන්නයි.නිවස , රැකියාව සහ පවුල සමග වූ ගණුදෙණුව ලිවීමේ කලාවට හරස් නොවන සේ පවත්වා ගෙන යන අතර මගේ ජීවිතයට ලේඛනයත් නොදැනම බද්ධව තිබෙනවා විය හැකියි.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here