බුද්ධිමය හැඟීම යනු විවිධ හැඟීම් යහපත් ලෙස පාලනය කිරීමයි. ආතතිය පාලනය කිරීම, සම්මුඛ පරීක්ෂණයට මුහුන දීමේදී ඇතිවන ආතතිය, විවාහ ජීවිතයේදී ඇතිවන ගැටුම් යන ඒවා උදාහරණ වේ.කෙනෙකු තම හැඟීම් පාලනය කලවිට, ඔහුගේ හෝ ඇයගේ උසස් බව හා සාමාන්ය දැනීම අවසානයේදී නිශ්චය වේ.
බොහෝ මනෝ වෛද්යවරුන් මෙය හදුන්වන්නේ EQ නොහොත් බුද්ධිමය හැඟීම් ඵලයයි. දරුවන් බුද්ධිමය හැඟීමෙන් ඇති දැඩි කිරීමට දෙමව්පියන්ට අත්යවශ්ය වන කරුණු පහත දැක්වේ.
බුද්ධිමය හැඟීම
කෙනෙකුගේ හැඟීම් පාලනය කිරීම, සාංකාව හා අනිත් අයගේ අදහස් තේරුම් ගැනීමේ හැකියාව බුද්ධිමය හැඟීමයි.
හැසිරීම් රටාව
සෑම දරුවෙකුටම විශේෂ හැසිරීම් රටාවක් ඇත. දෙමවුපියන්ට තම දරුවන් කුමන ගතිගුණ රැගෙන බිහිවුනාද යන්න තීරණය කල නොහැක. නමුත් ඔවුන් කුඩා කාලයේ සිටම වැඩීමට හොඳ පරිසරයක් නිර්මාණය කල හැක. දෙමව්පියන්ට කල හැකිව තිබෙන වැදගත් දෙය නම් දරුවාගේ ළමා කාලයේ අභ්යන්තර සතුට පිලිබඳව උනන්දු වීමයි.
නිපුණත්වය
ඉතා ඉහල නිපුණත්වයක් ඇති දරුවන්ට බොහෝ විට සුළු හෝ කිසිදු හැඟීම්බර ගැටළු නැත. එමෙන්ම වැඩෙන සෑම අවධියකදී දරුවාට වයස ඉක්මවා යන කාර්යයන් වල යෙදීමට හැකියාවක් ඇත.ඔවුන්ව පාලනය කිරීම පමණක් නොව, ඔවුන්ට උසස් විශ්වාසයක්ද ලබා දෙන්න.
කාර්යන්හි නිරත වීම
යම් කිසි කටයුත්තක නිරතවී සිටීමෙන් දරුවන්ට එය ආරක්ෂක හේතුවකි. දරුවන් විවිධ ක්රියාකාරකම් වල යෙදී සිටීමෙන් ලබන සතුට ආරක්ෂා කරයි.
සතුට
නව අධ්යයන වාර්තාවලට අනුව සතුට, බාහිර සිද්ධීන්වලට සහ වාසනාවට හේතූන් නොවේ. සංවේගය මානසීක සහ ශාරීරික ස්වභාවය නිසා නිපදවන ශාරීරික රසායනික ද්රව්ය සංතුෂ්ටි මට්ටමට බලපායි.
ආත්ම විශ්වාසය
දරුවා තම දෙමවුපියන් සමඟ ධනාත්මක සම්බන්ධතාවයක් තිබීමෙන්, යහපත් ආත්ම විශ්වාසයක් දරුවා තුල ගොඩනැඟිය හැක. එයින් මූලිකව ආත්ම සුභසිද්ධිය ඇතිවී, තමා තුල ඇති සතුට ස්ථාවර වේ. දරුවාට තමා පිලිබඳ ආඩම්බර විය හැකි ක්රියාකාරකම් වලින්ද ආත්ම විශ්වාසය ගොඩනැඟේ.
උත්සාහය
කෙනෙකුගේ සාර්ථකත්වයෙන් කල උත්සහය තීරණය කල හැක. කෙනෙකුගේ සාර්ථකත්ව මට්ටම තීරණය කිරීමට හැකි වනුයේ ඔහු ගත් ප්රබල උත්සහයෙනි.
පීඩනවලින් මානසීකව නැවත යථාතත්වයට පත්වීමේ හැකියාව
දරුවන් විවිධ විපත් සඳහා තම ජීවිත කාලයේදී මුහුණ දීමට සිදුවේ. එමෙන්ම සමහර දරුවන් එම විපත් වලට අනාගතයේදී මුහුණ දීමේ හැකියාව වර්ධනය වී ඇත.
ශුභවාදය
දරුවන් අශුභවාදීව ඉපදුනත්, ඔවුන්ට සර්වශුභවාදීව සිටිය හැක.