රූපවාහිනියට ඇබ්බැහි වීමේ මුල්ම චුදිතයා දෙමව්පියන්

අපේ පැටව් රූපවාහිනියෙන් ඈත් කරන්නම බැහැ. කොච්චර කිව්වත් අහන්නේ නැහැ.දැන් පංතියේ වැඩත් එන්න එන්නම දුර්වලයි. ඉස්සර හොඳට වැඩ කලා..මේ විදිහට අම්මා තාත්තා කන්කෙදිරි ගෑවත් දරුවන් රූපවාහිනියට ඇබ්බැහි වීමේ මුල්ම චුදිතයා දෙමව්පියන් බව ඔබ සමහර විට නොදන්නා ඇති..

අනේ අපි නම් නැහැ..

ඔව් අපි කවදාවත් දරුවාට පුතේ ටී.වී බලන්න කියා නොකිව්වත්  අම්මා පැටියාට බත් කවන්නේ රූපවාහිනියේ වැඩසටහනක් නරඹමින් වෙන්න පුලුවනි. ඔබ දැන් මෙහෙම කියාවි…උදේ ඉඳන් පාරෙයි කන්තෝරුවෙයි නැහිලා ඇවිත් ටිකක් හරි විවේකයක් තියෙන්නේ ටී.වී බලන පැය ගණන විතරයි. ඒක ඇත්ත වුනත් දරුවන් ඉදිරියේ ඔබ රූපවාහිනිය නරඹමින් දරුවාට කවන්න පොවන්න ගියාම සිද්ධ වෙන්නේ පැටියා නොදැනීම රූපවාහිනියට ඇබ්බැහි වීමයි.

එතැනින් පටන් ගන්නවා..

ඔන්න දරුවාගේ අහැට රූපවාහිනිය ආකර්ශනය වෙන මුල්ම අවස්ථාව. හොඳයි ඔබ නැහැ කියනවාද..? දැන් ඔබ මෙහෙම ඇහුවොත් එතකොට පොඩි දරුවන්ට රූපවාහිනිය පෙන්වන්න හොඳම නැද්ද….?

නැහැ..ඒකටත් වයසක් තිබෙනවා.

ඇමරිකා එක්සත් ජනපදයේ සිදු කරන ලද අධ්‍යනයකින් පෙන්වා දෙන්නේ වයස අවුරුදු දෙන වෙන තෙක් දරුවෙකුට රූපවාහිනිය විතරක් නොවෙයි කිසිම විද්‍යුත් මෙවලමක් සමග සම්බන්ධ වීමට අවසර දිය යුතු නැති බවයි.දැන් ලෝකයේ ඉතාම හොද අම්මා කෙනෙක් ලෙස බ්‍රිතාන්‍යයේ ඩියුක් ආදිපාද කේට් කුමරියට සමාජගත වුන පිලිගැනීමක් ලැබී තිබෙන්නේ ඇය තමන්ගේ රජ පැටියන්ට කිසිම විද්‍යුත් මෙවලමක් සමග ගනුදෙනු කිරීමට ඉඩ දී නොමැති නිසයි. 

මේ විදිහට සීමා පනවා ගෙන තිබුනත් වයස අවුරුදු තුනක සිට පහක් පමණ වෙන විට දරුවාට පැයක පමණ කාලයක් රූපවාහිනිය නැරඹීමට අවස්ථාව ලබා දීම වරදක් නොවෙයි.

පැයෙන් පටන් ගෙන දවස පුරාම සිටියොත්..

ඔව් ඒක ඇත්ත. මුල්ම කාලයේදී පැයක් වෙනුවෙන් ලැබෙන අවසරය නොදැනීම දීර්ඝ වෙන්න පුලුවනි. මුල් ළමා විය සංවර්ධනය වෙන අවුරුදු පහක් දක්වා කාලයේදී නම් දරුවා මට්ටු කර ගෙන රූපවාහිනිය ක්‍රියා විරහිත කරන්න පුලුවන් වුනත් එයින් පසු වයසක් වෙද්දී මේ කාර්යය කිරීම අසීරුයි. ඒ වුනත් වයස අවුරුදු 18 ක් පමණ වෙන තෙක්ම රූපවාහිනිය නරඹන කාලය ගැන සීමා පැනවීම අවශ්‍ය වෙනවා.

කාලය වෙන් කරන්නේ කොහොමද…?

වැඩිහිටියන් විදිහට ඔබ දරුවන් විසින් නැරඹිය යුතු හා නැති වැඩ සටහන් ගැන දන්නවා. ළමා වැඩසටහන් වැනි දේ වෙනුවෙන් අවසරය ලබා දෙන්න පුලුවනි.ඒ වගේම ප්‍රවෘත්ති සහ වෙනත් විශේෂිත සහ දැණුමක් ලැබිය යුතු වයසේදී එවැනි වැඩසටහන් සඳහා දරුවන්ට අවසරය ලබා දෙන්න.නමුත් ඔබ වැදගැම්මකට නැති වැඩ සටහන් නරඹමින් දරුවන්ට එතැනින් පිටවෙන්න යැයි විධාන කරන්න එපා.දෙමව්පියන් වෙන අපට දරුවන් වෙනුවෙන් නොකළ හැකි දෙයක් නොමැති නිසා මෙය ඉතාම පුංචි කැපකිරීමක්.

නැරඹීම අවසානයේදී රූපවාහිනිය ක්‍රියාවිරහිත කරන්න

බොහෝ නිවෙස්වල නිකරුනේ රූපවාහිනිය ක්‍රියාත්මකව වී තිබෙන බැව් අමුතුවෙන් යුතු දෙයක් නොවේ.එක්පැත්තකින් විදුලිය අපතේ යෑමක් මෙයින් සිදු වෙන අතර නිකරුනේ රූපවාහිනිය පවතින විට දරුවන්ගේ ඇසට අනවශ්‍ය දේ පවා ඉබේටම ආකර්ශනය වේ. ඒ නිසා තෝරා ගත් වැඩසටහන් අවසාන වූ සැනින්ම රූපවාහිනිය ක්‍රියාවිරහිත කරන්න. දරුවන් තරබාරුවීම ගැනත් අප රූපවාහිනියට එරෙහිව නගන තවත් චෝදනාවක්.

රූපවාහිනිය නැරඹීමට ලබා දෙන අවස්ථාව ත්‍යාගයක් බවට පත් කරන්න..

දරුවාට රූපවාහිනිය නැරඹීම ඔහු වෙනුවෙන් ලබා දෙන තෑග්ගක් බවට පත් කරන්න. පාසලේ වැඩකටයුතු අවසානයේදී රූපවාහිනිය නැරඹීමට අවස්ථාව ලබා දීම පාඩම් වැඩ හොදින් කිරීම  වෙනුවෙන් දෙමව්පියන් විසින් ලබා දෙන තෑග්ගක් බවට පත් කරන්න.කලබලයෙන් වැඩ අවසාන කර රූපවාහිනියට පැමිණීම මෙතැනදී වලංගු නොවන බවත් කියා දෙන්න. එසේ වුනොත් ලැබෙන කාලයත් අවලංගු විය හැකි බවට වූ අවදානමත් කියා දෙන්න. කිසිම දිනක රූපවාහිනිය නරඹා පාසල් වැඩ කටයුතු දෙවනුව කිරීමට නොව පාසල් වැඩ මුල් තැනට ගෙන ඒවා අවසානයේදී රූපවාහිනිය නරඹන කාල වේලාව ලබා දෙන්න.

රූපවාහිනිය සම්පූර්ණයෙන්ම ප්‍රතික්ෂෙප කළ යුතුද ?

නැත.හැම දෙයකම හොද සහ නරක යන දෙපැත්තක් ඇති සේම රූපවාහිනියේද මේ හොද සහ නරක යන ප්‍රතිඵල නොඅඩුව තිබේ. එහෙත්…රූපවාහිනියෙන් ලැබෙන මේ වඩාත් හිකනාමී ප්‍රතිඵල ගැනත් අමතක කරන්න එපා.

  • අධ්‍යාපනයට ආධාර වීම

රූපවාහිනිය මගින් විකාශය වෙන අද්‍යාපණික, විස්තර වාර්තා සහ වෙනත් විවිධ විශේෂාංග මගින් දරුවාගේ අධ්‍යාපනයට අවශ්‍ය දැණුම උපයා ගැනීමට වඩාත් පහසුවක් වේවි.උදාහරණ වශයෙන් අධ්‍යාපන විකාශය, දැණුම උරගාන වැඩ සටහන්, කෘෂිකර්ම දෙපාර්තමේන්තුවේ වැඩ සටහන්, ඩිස්කවරි වැනි විවිධ වැඩසටහන් මගින් දරුවාගේ අධ්‍යාපනයට අවශ්‍ය දැණුම ඉතාම පහසුවෙන් යාවත්කාලීන වේ.

  • පවුල සමග එකට එක්වීමට අවස්ථාව ලැබීම..

කෑම මේසය වගේම රූපවාහිනිය එකට එක්ව නරඹන විට පවුලේ සියලු දෙනාට එකට එක්ව සිටිමට අවස්ථාව ලැබේ. වැඩසටහනේ රසවින්දය බෙදා ගැනීම, ඒ ගැන සාකච්චා කිරීම නිසා පවුලේ කතිකාවතක් ගොඩ නැගීමට පහසු වේදිකාවක් ගොඩ නැගෙනු ඇත.

  • දරුවාගේ නිර්මානශීලිත්වය අවදි වීම

රූපවාහනිය මගින් විකාශය වන දරුවන්ට ගැලපෙන වැඩසටහන් නිසා ඔවුන්ගේ නිර්මානශීලී චින්තනය අවදි වීමටත් වඩා සුදුසු තෝතැන්නක් නිර්මානය ගොඩ නැගෙනු ඇත.

එසේනම් රූපවාහිනිය යනු සම්පූර්ණයෙන්ම ප්‍රතික්ෂෙප කළ නොහැකි විද්‍යුත් මාධ්‍යක් වුනත් එහි හොද නරක දෙමව්පියන් විසින් තෝරා ගෙන දරුවන්ට ගෝචර වැඩ සටහන් මගින්  ඔවුන්ගේ ජීවිතයට ආලෝකයක් වෙන ලෙසින් බෙදා හදා ගෙන කටයුතු කිරීමට පූර්ණ අවසරය නැත්තේ

 

හිතට එන අදහසක් පත්තරයකින් පළ වුනාම ලැබෙන සතුට දන්නේ ඒ අත්දැකීම ලබන කෙනෙක් පමනයි. මේ නිසාම දන්නා කාලයේ පටන්ම ලියන්න ලැබෙන හැම මොහොතකම යමක් ලිව්වා. ඒවා පළ වුනා.දැනට මහවැලි ජාතික අධ්‍යාපන විද්‍යා පීඨයේ පුස්තකාලයාධිපතිනිය ලෙස සේවය කරන අතර ලේඛනය අමතක කරන්නේ නැහැ.කැළනිය විශ්ව විද්‍යාලයේ ශාස්ත්‍රපති උපාධිය සහ පේරාදෙණිය විශ්ව විද්‍යාලයේ කලා උපාධිය වෙනුවෙන් කිසිම අපහසුතාවයක් ඇති නොවුනේද ලිවීමේ කලාවට පිං සිදු වෙන්නයි.නිවස , රැකියාව සහ පවුල සමග වූ ගණුදෙණුව ලිවීමේ කලාවට හරස් නොවන සේ පවත්වා ගෙන යන අතර මගේ ජීවිතයට ලේඛනයත් නොදැනම බද්ධව තිබෙනවා විය හැකියි.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here